Spinning

Indoor cycling (ook wel spinning) is staand of zittend fietsen op een speciale hometrainer, ook wel de “spinner” genoemd. Dit kan zonder begeleiding met hulp van een film, en onder leiding van een enthousiaste spinninginstructeur op heerlijke muziek.
Tijdens de work-out wordt de weerstand van de hometrainer aangepast, afhankelijk van het tempo en de soort oefening. De oefeningen bestaan uit onder andere een (staande of zittende) klim, sprints en diverse combinaties. Door wisselende belasting en verschillende zit- en stahoudingen worden hart, longen en beenspieren getraind. De weerstand die de fiets geeft kan per individu verschillend ingesteld worden, hij of zij bepaalt zelf de zwaarte van de training.

spinning

Pilates

Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen.

Judo

Judo is een verdedigingssport en een zelfbeheersingssport.
Kinderen leren op een respectvolle manier hoe ze kunnen omgaan met deze prachtige sport. Ze worden begeleid bij de bewegingen en worpen en hoe ze zich op de goede manier laten vallen en zich daarbij concentreren.

img_0022

Kickboxen

Kickboksen is een vechtsport waarbij zowel de handen als de benen mogen worden gebruikt. Het kickboksen is in de VS ontstaan als systeem om verschillende stijlen vechtsporters zich met elkaar te laten meten.
Bij kickboksen worden de stoten van het boksen gecombineerd met de trappen uit sporten zoals karate en taekwondo. De deelnemers dragen handschoenen en scheenbeschermers.

Powerrobic

Powerrobic is een ultieme work-out op opzwepende muziek. Deze les is een mix van aerobics, thai-bo, krachttraining en loop- en conditietraining. Bij powerrobic wordt gebruik gemaakt van dumbells, halters en diverse andere materialen. Dit versterkt de spieren en verbeterd de conditie.

Stepaerobic

Steps aerobic is een eenvoudig atletische, freestyle work-out met een hoog fun gehalte. Op meeslepende muziek stap je in de steples op en af op een verstelbare step.(een soort opstapbankje) Enkele effecten die je van een step aerobic les kunt verwachten is dat je billen, buik en benen strakker worden. Verder verhoog je met step aerobic of bodystep je conditie en krijg je meer kracht in je boven en onderlichaam. Tijdens de step aerobic les worden ook andere spierverstevigende aerobic oefeningen gedaan.

Aerofit

Deze ideale combinatie tussen aerobic en fitness zorgt voor een goede algehele lichaamsconditie. Gedurende een half uur werk je intensief aan je conditie waarna je de spierversterkende oefeningen gaat uitvoeren.